Monday, July 20, 2009

PIDATO PIALA PENGERUSI LMM KEDAH

Pada 16 Julai 2009 yang lalu Pidato Piala Pengerusi Lembaga Maktab Mahmud telah berlangsung di Maktab Mahmud Langkawi. Semua Maktab Mahmud menghantar peserta masing-masing yang terdiri daripada peserta putera dan puteri dan ditemani seorang guru pengiring.Pagi Rabu mereka sudah berlepas dengan feri Royal Crystal dan mereka telah menginap di Hotel yang telah disediakan oleh Maktab Mahmud Langkawi.

Pertandingan berlangsung dengan begitu hebat. Hanya peserta yang berjaya memikat juri yang dinobatkan sebagai juara . Johan Pidato putera dimenangi oleh Maktab Mahmud Alor Star, Naib Johan dari Maktab Mahmud Yan manakala tempat Ketiga dimenangi oleh Adik Mohamad Alif Firdaus Dari Maktab Mahmud Pendang. Tahniah Adik Alif... Usaha Lagi.. Manakala Johan Pidato Puteri dimenangi oleh Maktab Mahmud Langkawi, Naib Johan dari Maktab Mahmud Yan dan Tempat yang ketiga dimenangi oleh Adik Samihah Binti Sukarno dari Maktab Mahmud Pendang. Teruskan lagi usaha...pasti berjaya.


Inilah Wajah pemenang-pemenang Pidato Piala Pengerusi LMM.


Begitu bersemangat Adik Alif menyampaikan pidatonya.


Penuh bergaya.... Adik Samihah Sukarno


Jasamu dikenang....


Kebanggaan MMPG...

puhhh... Tahniah ! pada semua yang terlibat, terutama pada Ustazah Noor Azani, Abang Abid, Abang Syazni dari KUIN yang banyak membantu kami... Moga Allah memberikan ganjaran yang terbaik untuk anda semua.

MMPG teruskan komitmen anda dalam Kurikulumdan juga Kokurikulum, pastikan kita ada nombor, jangan kira nombor berapa..satu..dua..tiga.. ?..Jangan lupa kita jadi tuan rumah untuk Festival Nasyid Maktab Mahmud Negeri Kedah Ogos nanti..pastikan kita lakukan yang terbaik untuk MMPG..

No comments: