Tuesday, March 15, 2011

SUDAH BIASA~


Seorang guru wanita sedang bersemangat mengajarkan sesuatu kepada murid-muridnya. Ia duduk menghadap murid-muridnya.

Di tangan kirinya ada kapur, di tangan kanannya pula ada pemadam.
Guru itu berkata:'
“ cikgu ada satu permainan hari ni,caranya begini..di tangan kiri cikgu ada kapur dan di tangan kanan cikgu pula ada pemadam,.Jika cikgu angkat kapur ini,maka serulah “KAPUR”, dan jika cikgu angkat pemadam ini maka serulah “PEMADAM”.Murid-muridnya pun faham dam mengikuti arahan gurunya.

Guru berganti-gantian mengangkat tangan kiri dan kanan ,semakin lama semakin cepat dan murid-muridnya semakin cekap pantas menjawabnya. Beberapa saat kemudian guru itu kembali berkata, “ baik sekarang perhatikan..jika cikgu angkat kapur,maka sebutlah “PEMADAM” ,dan jika cikgu angkat pemadam maka serulah “KAPUR”.Dan diulangkan seperti tadi, tentu saja bagi murid-murid itu berasa kekok dan keliru ,dan sangat sukar untuk mengubahnya. Namun lambat laun, mereka sudah biasa dan tidak lagi kekok seperti tadi. Selang beberapa saat permainan itu pun berhenti.


Guru itu tersenyum kepada murd-muridnya.
“wahai anak didikku yang ku sayangi,begitulah kita umat islam. Mulanya yang haq itu haq,yang batil itu batil..kita begitu jelas membezakannya. Namun kemudian, musuh-musuh kita memaksakan kepada kita dengan pelbagai cara, untuk menukarkan sesuatu dari yang haq kepada batil dan sebaliknya. Pada mulanya mungkin sukar bagi kita menerima hal tersebut, tapi kerana terus di sosialisasikan dengan cara-cara yang menarik oleh mereka, akhirnya lambat-laun kamu akan terbiasa dengan hal itu..
Dan kita mulai mengikutnya dan musuh-musuh islam itu tidak akan pernah berhenti untuk menjatuhkan islam.


“Keluar berdua-duaan, berkasih-kasihan antara lelaki dan wanita yang bukan muhrim,tidak lagi sesuatu yang pelik, zina tidak lagi menjadi persoalan, pakaian seksi menjadi hal yang lumrah,tanpa rasa malu,seks sebelum nikah menjadi suatu kebiasaan dan budaya, hiburan yang asyik dan panjang sehinggakan melupakan yang wajib adalah biasa, materialistik kini menjadi satu gaya hidup dan lain-lain.”

semuanya sudah terbalik,dan tanpa disedari kamu semua dan umat islam,sedikit demi sedikit menerimanya tanpa rasa ia satu kesalahan dan kemaksiatan.

Faham?” Tanya guru kepada murid-muridnya.
“Faham cikgu..,”

No comments: